Instrukcja instalacji klienta desktopowego Seadrive na Win7 i 8.

1. Ściągnij program stąd i rozpocznij instalację. 


2. Podczas instalacji program może samemu zainstalować również Microsoft Visual C++ co jest normalne:

 

 

3. Po tym etapie program zakończy instalację więc kliknij „Close”.

 

 

4. Następnym etapem jest konfiguracja programu. Kliknij dwa razy na ikonę Seadrive na pulpicie aby go uruchomić. Ujrzysz okno dialogowe które należy wypełnić danymi jak na załączonym obrazku poniżej i kliknąć „Zaloguj”. Dane te otrzymasz wcześniej mailem.

 

 

5. Po zalogowaniu program od razu pobierze listę plików z serwera, ale to trwa kilka sekund w końcu na serwerze jeszcze żadnych plików nie ma 😉 

Gdy pobierze listę plików kliknij „Zakończ”.

 

 

6.  Następną czynnością, którą należy wykonać jest edycja standardowych ustawień programu, które nie są najlepsze. Klikamy zatem prawym klawiszem myszy na ikonę w prawym dolnym rogu ekranu i wybieramy ustawienia.

 

 

7.  W zakładce „Podstawowe” odznaczamy dwa zaznaczone na czerwone pola i klikamy „Ok”. Pierwsze z nich powodowałoby powiadamianie nas o synchronizacji każdego pliku a drugie zmieniłoby wygląd ikon plików i folderów naszego dysku co raczej nie jest potrzebne. 

 

 

Ikony te wyglądałyby jak na załączonym poniżej obrazku. Gdyby jednak komuś się podobały – nie ma problemu, można tą opcję zostawić włączoną (zanaczoną). 

 


Może być jednak tak, że od początku program zmieni nam te ikony i nawet po odznaczeniiu tej opcji dalej będą zmienione. Wtedy aby permanentnie je wyłączyć należy niestety ręcznie usunąć kilka wpisów z rejestru Windows co okazuje się jest bardzo proste i opisane w osobnej instrukcji tutaj.


Na powyższym obrazku widać tym samym główne katalogi jakie każdy użytkownik będzie miał na dysku. Nie da się ich zmienić! gdyż tak zaprojektowany jest program Seadrive. Z perspektywy Seadrive te główne foldery nazywane są bibliotekami co w sumie nie ma znaczenia ale tak jest. Oto do czego służą te główne katalogi:

1. My Libraries – to folder do którego wrzucamy swoje pliki

2. Shared with all – to folder, w którym znajdą się foldery udostępnione przez kogoś dla całej grupy użytkowników

3. Shared with groups – to folder, w którym znajdą się foldery udostępnione przez kogoś tylko dla określonych grup 

4. Shared with me – to folder, w którym będą foldery udostępnione przez kogoś tylko dla mnie


To wszystko. Klient desktopowy jest już zainstalowany, skonfigurowany i gotowy do wrzucania plików (przypominam do folderu „My Libraries”).


Udostępnianie folderów czy plików dla innych użytkowników konfiguruje się tylko i wyłącznie z poziomu przeglądarki www i opisane jest w osobnej instrukcji tutaj.